Contentmarketing: informatie maken en verspreiden.
Krachtige content informeert, overtuigt en verleidt. Door relevante informatie op het juiste moment aan de juiste personen te bieden, begeleid je ze stap voor stap door de customer journey (klantreis). Een oriënterende bezoeker heeft namelijk een andere informatiebehoefte dan iemand die al iets wil kopen. Zet daarom contentmarketing in als marketingmiddel om je bezoekers te verleiden of klanten aan je te binden.

Contentstrategie
In een contentstrategie leggen we samen strategische keuzes vast die ik met contentmarketing ga uitvoeren. We beginnen met het bepalen van je doelen en doelgroepen. Daarna kijken we welke informatie we gaan aanbieden. Vervolgens zal ik in een contentkalender de planning vastleggen.
Contentcreatie
Vanuit je contentstrategie start ik met de contentcreatie. Dit kan in verschillende vormen. Denk aan blogs, video’s, casestudy’s en nieuwsbrieven. Van groot belang zijn de waarde en relevantie. Is de content nuttig genoeg? Sluit de content aan bij de interesse van de bezoeker? En geef je het antwoord op een vraag of los je een probleem op? Het gaat er niet om dat je wat creëert, maar juist om wat je creëert.
Zakelijk bloggen
Zakelijk bloggen is een van de meest effectieve contentmarketing-tactieken. Het vergroot de online zichtbaarheid en vindbaarheid in Google. Dat betekent meer bezoekers op je website, dus meer potentiële klanten. In blogs laat je expertise zien. Je lost problemen op en beantwoord vragen. Dat maakt je content waardevol. Het geeft je website meer autoriteit. Iets wat Google als bepalende factor ziet om je website te laten ranken.
Lees ook mijn blog → Zakelijk bloggen: the do’s and dont’s
Contentmarketing
Uiteindelijk willen we ook dat mensen de content gaan lezen of bekijken. Daarom is het belangrijk om je content te delen op social media, zoals Facebook, Instagram en LinkedIn. Tot slot wil je natuurlijk meten wat het effect is en statistieken bekijken. Daarvoor is Google Analytics een ideaal platform. Ook hierin bied ik ondersteuning.